Här får du snabbt svar på vanliga frågor som våra kunder ofta har.
Standardleverans levereras till närmaste ombud el. i brevlådan med Postnord Varubrev eller ombud med DHL.
Alla orders behandlas omgående och kan ej ändras. Vid retur/byte så måste paketet fortfarande lämnas in på ombud för att returneras även vid vald hemleverans. För frågor kontakta info@schampobar.se
Vi erbjuder frakt i hela Sverige och våra varor transporteras från Sverige. Frakt inom Sverige sker med PostNord eller DHL till ditt närmaste ombud eller som varubrev hem i postlådan. Notera att under högsäsong, såsom Jul och Black Friday, så kan ombuden vara fulla, ditt paket går då vidare till nästa möjliga ombud på rutten. Vi kan aldrig garantera vilket ombud paketet levereras till. Bor ni i Uddevalla området kan ni även hämta eran beställning gratis på lagret.
Transportskada
Om varan skadas eller kommer bort under transporten är Schampobar & Co betalningsansvarig. Du måste dock meddela vår Kundtjänst inom 5 arbetsdagar. Om varan skadas eller kommer bort då köparen återsänder produkten är köparen betalningsansvarig, var noga med att packa varan ordentligt för att undvika skador under transporten. Inom Sverige levereras ordern till ditt närmaste ombud.
Kostnaden för just din frakt visas i kassan med start på 39 kr efter att du har angett din adress. Handlar du för minst 599 kr är frakten gratis!
Vid köp av varor på webbplatsen har du som kund en lagstiftad 14 dagars ångerrätt som gäller från det att du har tagit emot en vara som du har beställt.
För att utnyttja din ångerrätt måste du först höra av dig och meddela oss. Meddelandet ska skickas till butik@schampobar.se. I ditt meddelande ska ditt namn, din adress, e-postadress, ordernumret samt vilka varor som returneringen gäller framgå klart och tydligt. Vill du läsa komplett information om gällande regler, se våra köpvillkor.
Vi på Schampobar &Co skickar varorna inom 1-4 dagar från det du gjort din beställning. Oftast skickar jag paketet samma dag ni lägger ordern.